Gods stem horen

Auteur/artiest:

Hanneke van Dam

Geloven is meer dan het onderschrijven van een serie leerstellingen over God en Jezus. God ... Lees meer

ISBN:9789059990678
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Gideon, Stichting Uitgeverij
Datum uitgave: april 2014
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 16.50

Geloven is meer dan het onderschrijven van een serie leerstellingen over God en Jezus. God verlangt naar een intieme relatie met ons. Een relatie waarin we zijn aanwezigheid ervaren en zijn stem horen. En er gehoor aan geven. Is zo’n leven weggelegd voor gewone mensen? En zo ja, hoe spreekt de Schepper van hemel en aarde dan tot mij

Vanuit de Bijbel en vanuit haar eigen leven laat Hanneke van Dam in dit boek zien dat het mogelijk is. Ze legt uit waarom het van levensbelang is dat wij Gods stem verstaan. Ze toont aan hoe God spreekt en hoe we ons gehoor op zijn spreken kunnen afstemmen. Ook vertelt ze welke dingen ons kunnen hinderen in het luisteren en bovenal laat ze zien hoe we een levensstijl kunnen ontwikkelen waarin intimiteit met God een belangrijke plaats heeft.

God stem horen is een heel praktisch boek. De hoofdstukken zijn toegankelijk en kort, en de vragen aan het einde van elk hoofdstuk maken het uitermate geschikt voor persoonlijke toepassing of voor gebruik samen met anderen, bijvoorbeeld op een kring.

Je hoeft geen oudtestamentische profeet of priester te zijn, of een nieuwtestamentische apostel, om Gods stem te kunnen horen. Het is mogelijk voor jou. In deze tijd!

Hanneke van Dam (1963) vertrok in 2000 naar Mongolië, nadat ze duidelijk Gods stem daarover had gehoord. Over haar 12 jaren daar schreef ze het boek Alles opgeven en rijk worden. Hanneke trouwde in 2012 met de Engelse voorganger Hugo van Driel en woont sindsdien in Engeland.



Recensies Kameel.nl

  

Buitengewoon avontuur voor gewone mensen

Gods stem horen van Hanneke van Dam is een persoonlijk boek van de auteur over haar ervaringen in het dagelijks leven. In het boek omschrijft ze hoe ze in de dagelijkse praktijk Gods stem hoort en Zijn leiding ervaart. Ook in de hele praktische zaken, zoals het onderhoud van haar auto en de boodschappen. Voor een aantal van ons komt dit wellicht wat ‘Amerikaans’ over. Ik persoonlijk, vind dat zelf ook wel ver gaan om deze heel normale dingen naar zo’n niveau te trekken.

  

Maar aan de andere kant; juist door met God in gesprek te zijn in de dagelijkse dingen wordt de omgang met Hem vertrouwd. Hij wil onze Vriend zijn. De schrijver geeft praktische tips om deze communicatie op gang te brengen en op gang te houden. Verder zijn er ook waardevolle richtlijnen en tips over het inrichten van je gebedsleven en het spreken met andere christenen.

  

Ik vind dat dit boek op een gestructureerde wijze handvatten biedt om het persoonlijk leven met God door te nemen en te vernieuwen, of nieuw leven in te blazen. Blinkt dit boek uit ten opzichte van de vele andere boeken over dit onderwerp? Wellicht niet, maar het spreekt wel aan en geeft stof tot nadenken, voor jezelf of in een groep.

   

Carolien Boogert

Juni 2014

  

  

Getrouwd zijn zonder met je partner te praten

In het voorwoord van “Gods stem horen. Buitengewoon avontuur voor gewone mensen” vertelt Hanneke van Dam dat, in het kielzog van haar boek over Mongolië, mensen tijdens spreekbeurten overal en nergens, allemaal met dezelfde vraag - die ik natuurlijk ook had - naar haar toe kwamen: Hoe doe je dat, luisteren naar Gods stem…?

Vandaar dit summiere boekje waarin ze kort en helder uitlegt welke dingen volgens haar belangrijk zijn om een relatie met de levende God op te bouwen en welke struikelblokken dat juist verhinderen: “… Zonder het horen van Gods stem, wordt ons geloof beperkt tot het onderschrijven van een serie leerstellingen waar we in het beste geval mee proberen te leven. Dat is niets anders dan religie. Een religie, zelfs als deze een christelijk voorkomen heeft, is een taaie bezigheid die geen leven brengt. Christen zijn zonder Gods stem te horen en met Hem te spreken, is als getrouwd zijn zonder met je partner te praten…”.

 

Ik moet zeggen; ik werd er wel enthousiast van. Van Dam trekt het geloof naar een niveau van avontuur, een zoektocht, een persoonlijke queeste, mét God, en náár God. Volgens haar wil God maar een ding: jou tot je bestemming brengen.

“… Ik heb nog nooit iemand gezien die ongelukkig was, omdat hij God radicaal volgde. Ik heb ook nog nooit iemand gezien die een werkelijk gevuld en vruchtbaar leven had zonder God te volgen…”. Zelf is ze wel iemand van ‘dromen, visioenen en profetieën’; maar volgens haar is dat een kwestie van groei. Je hoeft echt geen charismatisch christen te zijn om God te volgen. Je kunt gewoon stapje voor stapje beginnen, toch?

 

Evelien de Nooijer

Juni 2014


 

ISBN / EAN : 9789059990678
Auteur : Hanneke van Dam
Uitgever : Gideon, Stichting Uitgeverij
Afmetingen : 141 x 217 x 13 mm
NUR-code : 707 - Geloofsopbouw
Pagina's : 144
Producttype : Paperback / softback
Bindwijze : Ingenaaid
Aantal beoordelingen: 0 Gemiddelde beoordeling:

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Nog geen reviews.

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)