Wake Up!

Gods profetische kalender in tijdlijnen en feesten

Auteur/artiest:

Lamm, Arno / Vanbeckevoort, Emile-Andre

Serie: Wake Up!

Het boek Wake Up! is boeiend en zeker verrassend, maar tegelijk ook een stevige wake-up call ... Lees meer

ISBN:9789064511851
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Het Zoeklicht
Datum uitgave: januari 2014
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 27.95

Het boek Wake Up! is boeiend en zeker verrassend, maar tegelijk ook een stevige wake-up call voor kerken die door een eeuwenlange bedekking het zicht op Gods kalender kwijt zijn geraakt en daardoor vaak onverschillig over de wederkomst van de Messias zijn geworden. Veel van de Goddelijke patronen in de Bijbel zijn al die tijd afgedaan als "te Joods", waardoor ze voor christenen niet relevant leken, maar niets blijkt nu minder waar. Intussen stonden de kerkdeuren al die tijd wel open voor heidense Invloeden, zonder dat de gelovigen zich daar echt bewust van waren.

De Kerk van vandaag wordt in Waku up! opgeroepen om wakker te worden. De Bijbelse feesten blijken namelijk In gecodeerde vorm Goddelijke patronen te bevatten die een scherp beeld van de toekomst op Gods vastgestelde kalender geven. Die zelfde patronen worden zichtbaar in het joodse Huwelijksritueel maar ook in de oogstcyclus in het oude Israël. God heeft concrete tijdslijnen in de Bijbel neergelegd die zelfs wijzen naar onze tijd.

Die Bijbelse patronen en tijden kunnen gedecodeerd worden als we bereid zijn vastgeroeste theologische denkkaders los te laten en de grootste casus aller tijden te belichten vanuit zijn oorspronkelijke context.

Wake up! stelt deze theologische denkkaders hier en daar ter discussie en neemt u mee op een adembenemende tocht langs de NASA, de Bijbelse feesten, tijdslijnen, Jubeljaren en zeer bijzondere schaduwen, die hoop en nieuw zicht op het Koninkrijk van Jezus Christus geven. Dit boek is dan ook niet zonder consequenties voor de lezer.

Het boek Wake up! kan confronterend zijn, maar het wordt uitnodigend aan de kerken van vandaag aangeboden en is overvloedig en zorgvuldig gedocumenteerd. Voorafgaand aan deze uitgave zijn de belangrijkste onderwerpen van dit boek in een aantal studies gepresenteerd voor groepen uit verschillende denominaties. Steeds opnieuw kwam de vraag naar voren, waarom deze informatie niet al veel langer in de kerken bekend is? Na het lezen van dit boek zal de reden u duidelijk zijn. Gaat u mee op reis?

Gedetailleerde inzichten in de oude Joodse huwelijksceremonie geven bovendien een haarscherp zicht op de aanstaande hemelse Bruiloft.

 
ISBN / EAN : 9789064511851
Auteur : Lamm, Arno / Vanbeckevoort, Emile-Andre
Uitgever : Het Zoeklicht
Afmetingen : 170 x 240 x 34 mm
NUR-code : 707 - Geloofsopbouw
Pagina's : 502
Producttype : Paperback / softback
Bindwijze : Ingenaaid
Aantal beoordelingen: 6 Gemiddelde beoordeling: 4

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Ton

5
3 februari 2015

De hier genoemde recensie (sregov) is zeer suggestief en theologisch politiek gekleurd en ik vind deze erg doorzichtig. Daar is weinig respect voor op te brengen. Iedereen die Wake Up leest op een eerlijke manier, voor degene gaat er echt een wereld open. Ik kan ook goed begrijpen dat dit boek schurend werkt naar bepaalde theologieen, maar daarom moet je het ook ongekleurd lezen. Ik weet heel zeker dat je er heel veel feitelijke informatie in tegen komt die je nog niet eerder had gehoord in je kerk of gemeente. Een echte aanrader om te lezen.

Marlies

5
9 december 2014

Een lezer verwijst in dit rijtje naar een recensie die wetenschappelijk heel weinig basis heeft. Het is afkomstig van iemand die zijn dispensationele bril niet af wil zetten en de recensie is dan ook vooral subjectief, onevenwichtig en zeer selectief, maar soms ook echt zeer onjuist. Wake Up! vind ik een van de meest krachtige boeken van onze tijd. Het gaat namelijk niet uit van een van de leren. Ik vond het boek bevrijdend om te lezen. Er staat zo ongelofelijk veel informatie in die wij nooit eerder te horen kregen. Bijvoorbeeld hoe Jezus Christus de voorjaarsfeesten uit het Oude Testament precies op de dag en het uur vervulde. Als je die lijn doortrekt naar de najaarsfeesten die nog vervuld moeten worden, ontstaat er een schitterend zicht op een hoopvolle toekomst. Ook roept dit boek tot echte discipelschap op. Ik snap best dat theologen zich iets minder comfortabel voelen omdat het niet in een bepaalde hokje past. Maar dit boek laat ook zien dat de theologie van de Kerk en de Kerk door alle eeuwen heen enorm is afgeweken van haar roeping, maar ook van de Waarheid. Zodra we dat beseffen, gaan er ook deuren open en worden bepaalde gedeelten uit de Bijbel ineens heel veel duidelijker. Een echte aanrader en als ik meer dan 5 sterren kon geven, dan deed ik dat zonder enige twijfel.

Clara

4
8 december 2014

Geweldig goed boek

In het oude testament ligt het nieuwe verborgen.
In het nieuwe testament wordt het oude geopend.
Samen vormen deze 2 boeken een eenheid wij hebben ze als kerk gescheiden maar God niet.
De God van het oude testament is dezelfde als de God in het nieuwe testament.
Ik ben er in ieder geval enorm door bemoedigd en ga mijn weg met passie voor Jezus Christus verder.

sreglov

1
3 december 2014

MIsschien goed om deze recensie eerst te lezen, voor over te gaan tot aanschaf: https://drive.google.com/file/d/0B_4_41YS_EL3OEtaM2tOMkFuRnc/edit

Leo

5
2 december 2014

Niet eerder maakte een boek zoveel indruk op me (en ik las er veel). Gedetailleerd, gedocumenteerd wordt de lezer duidelijk gemaakt hoe je door het lezen van de bijbel in zijn joodse achtergrond de boodschap beter begrijpt. Er ging voor mij een wereld open. God heeft ons zoveel meer gezegd dan we als westerlingen met een Griekse cultuurachtergrond beseffen. Ik ben de schrijvers dankbaar voor hun diepgaande werk.

Christien

5
1 juli 2014

Wat een kei goede confrontatie. Dit is het verleden weten om het heden te begrijpen. Terug naar de tijd van de eerste discipelen met de kennis van nu. Een echte aanrader die je kijk en je toekomst een andere invulling kan geven.

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)