Een geloof

Auteur/artiest:

Henk P. Medema

Dit boek waagt het de lezer uit te dagen en te prikkelen. Een uitdaging is nodig, want zo heel ... Lees meer

ISBN:9789063533625
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Christelijke Boekencentrale 't Gulden Boek
Datum uitgave: maart 2024
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 4.99

Dit boek waagt het de lezer uit te dagen en te prikkelen. Een uitdaging is nodig, want zo heel lekker en vanzelfsprekend gaat het niet met de eenheid onder de christenen, en als we verdeeldheid vervangen door losheid, raken we alleen maar verder van Gods plan verwijderd. Zeggen dat alle christenen een zijn, of minstens behoren te zijn, is een open deur intrappen. Aan zo'n stelling kun je je geen buil vallen. In het teddyberenlandschap waarin wij als christenen elkaar het liefst zo soft mogelijk tegemoet treden, kan niets meer stuk. Elke vraag die je nog over dit onderwerp oprakelt, lijkt bijna letterlijk op vloeken in de kerk. Dit boek waagt het de lezer uit te dagen en te prikkelen. Een uitdaging is nodig, want zo heel lekker en vanzelfsprekend gaat het niet met de eenheid onder de christenen, en als we verdeeldheid vervangen door losheid, raken we alleen maar verder van Gods plan verwijderd. Een stimulans is nodig, want je kunt soms zo moe worden van al die kleinere en grotere verdeeldheden in gemeenten en tussen gemeenten, in organisaties en tussen organisaties. Een Lichaam: het Lichaam van Christus, waarvan alle leden samen de manifestatie van Christus vormen. Een Geest: de Heilige Geest van God, God Zelf wonend in de Gemeente; de Geest in Wie wij allemaal gedoopt zijn tot het ene Lichaam, die ons vervult, verzegelt, leidt, in vlam zet voor de Heer Jezus. Een hoop van onze roeping: een gemeenschappelijk perspectief, waar we ademloos naar kijken, en dat onze voeten in beweging zet op weg naar de vervulling van al Gods plannen in Christus. Een Heer: de Enige die echt telt, om Wie het allemaal gaat, voor Wie wij helemaal gaan, en over Wie wij het heel snel eens worden dat Hij alle eer waard is. Een geloof: dat wij geloven in Hem en wat wij geloven van Hem, daarin vinden wij elkaar: de band met de hemel smeedt de band met elkaar. Een doop: het meest eenvoudige basis-element van het christendom, dat wij helaas zo ingewikkeld gemaakt hebben, maakt ons tot discipelen van een unieke Meester, die wij samen dienen. Een God en Vader: de allerhoogste Majesteit, die wij heel vertrouwelijk 'Abba' mogen noemen, 'pappa', en die is boven allen en door allen en in ons allen.

ISBN / EAN : 9789063533625
Auteur : Henk P. Medema
Uitgever : Christelijke Boekencentrale 't Gulden Boek
NUR-code : 700 - theologie algemeen
Aantal beoordelingen: 0 Gemiddelde beoordeling:

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Nog geen reviews.

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)