Onvoltooid

Wat is jouw rol in het grote verhaal van God?

Auteur/artiest:

Richard Stearns

Je gaat naar de kerk, leest trouw in je Bijbel en gelooft de juiste dingen over God. Toch heb ... Lees meer

ISBN:9789059990456
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Gideon, Stichting Uitgeverij
Datum uitgave: december 2013
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 18.95

Je gaat naar de kerk, leest trouw in je Bijbel en gelooft de juiste dingen over God. Toch heb je het gevoel dat er iets ontbreekt. Dat je leven niet de betekenis heeft die het zou kunnen hebben. Misschien heb je gelijk!

God is de Schepper van hemel en aarde, de Auteur van het grote verhaal van het leven. In dat verhaal heeft Hij jou een rol toebedeeld. Maar als jij jouw plaats in dat verhaal niet inneemt, zul je altijd het gevoel houden dat er iets ontbreekt in je leven. Je leven is niet af en zijn verhaal nog onvoltooid.

Tweeduizend jaar geleden gaf Jezus zijn volgelingen een opdracht. Zijn boodschap was niet slechts: geloof in Mij, dan geef Ik je een ‘enkeltje’ hemel. Nee, zijn boodschap en opdracht gaan veel verder. Hij is jou genadig, omdat Hij via jou ook anderen genadig wil zijn. Hij zegent je, opdat jij tot zegen van anderen zult zijn. Hij spreekt: ‘Ga dus op weg, en maak alle volken tot mijn leerlingen!’

Richard Stearns schrijft: ‘Het belangrijkste doel van de kerk is God te eren, door de grote opdracht uit te voeren die Jezus gaf. Van de gedachte dat God heeft besloten zijn koninkrijk te bouwen in deze wereld door jou en mij, lopen letterlijk de rillingen over mijn rug. Zijn missie: de wereld verzoenen met zichzelf. Zijn strategie: de kerk. Zijn leger: jij en ik. Bestaat er een mooiere levensvervulling voor ons?’



Recensie Kameel.nl

  

Radicale navolging van Christus

Onvoltooid. Wat is jouw rol in het grote verhaal van God van Richard Stearns is een dringende en bewogen oproep tot radicale navolging van Christus. Een oproep die het hart van de lezer raakt en hem de grote waarheden van het christelijk geloof indringend voor ogen houdt .

 

Jezus Christus nodigt ons uit deel te nemen aan zijn grote missie in de wereld en als zijn herauten het goede nieuws van Gods Koninkrijk te verkondigen en anderen uitnodigen daaraan deel te nemen.

De mens kan slechts volledig tot zijn bestemming komen als hij heel zijn leven en bezit legt aan de voeten van Christus. Deze radicale toewijding aan onze Heer en Heiland, die de schrijver ook in zijn eigen leven op overtuigende wijze vorm geeft, leidt tot een geheel ander leven. Een leven in dienst van de minste van Mijn broeders.

 

De kerk – verwikkeld in een grote kosmische strijd  tussen God en de satan – heeft een hoge roeping. Zij is Gods plan de wereld te veranderen en te winnen voor Christus. Hiertoe is een revolutionaire manier van denken nodig.  We proberen, zo schrijft een bewogen en visionaire Sterns, de regimes die sinds de zondeval de mensheid hebben onderdrukt en die gebaseerd zijn op macht, geld, onderdrukking, corruptie en oneerlijkheid te vervangen door het regime van Gods heerschappij dat gebaseerd is op waarheid, liefde, vergeving, meedogen en rechtvaardigheid.

 

Lezing van dit boek is verre van een vrijblijvende ervaring. Menige aandachtige en ontvankelijke lezer zal een heilzame onrust ervaren bij het besef hoezeer hij tekortschiet in daadwerkelijke en radicale navolging van Christus. Dit is een boek dat levens kan veranderen.

 

O.W. Dubois

Maart 2014

ISBN / EAN : 9789059990456
Auteur : Richard Stearns
Uitgever : Gideon, Stichting Uitgeverij
Afmetingen : 140 x 215 x 24 mm
NUR-code : 707 - Geloofsopbouw
Pagina's : 304
Producttype : Paperback / softback
Bindwijze : Ingenaaid
Aantal beoordelingen: 0 Gemiddelde beoordeling:

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Nog geen reviews.

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)