Gods waarheid over seks

Auteur/artiest:

Jill Southern

De kerk van Christus wordt geacht hogere normen inzake seks te hanteren dan de wereld. Toch ... Lees meer

ISBN:9789077412336
Levertijd: 1 - 3 werkdagen
Uitgever: Christelijke Boekencentrale 't Gulden Boek
Datum uitgave: juli 2007
  • Verzending via PostNL
  • Cadeautje? Laat het inpakken
  • Diverse bezorg- en afhaalopties
  • Korting bij grotere aantallen
€ 14.95

De kerk van Christus wordt geacht hogere normen inzake seks te hanteren dan de wereld. Toch zien we vaak seksuele misstanden in veel christelijke gezinnen met alle gevolgen van dien. We leven in een maatschappij waarin homofilie, lesbische relaties gelijkgeschakeld worden met heteroseksualiteit. Op 90 % van de billboards aan de rijkswegen prijken prominent wellustige, vaak schaars geklede dames die de kijker moeten prikkelen en aanzetten tot kopen.

De drijvende kracht achter onbijbelse en/of bizarre vormen van seksualiteit is de hunkering naar liefde en acceptatie. De vijand van ons geloof slaagt er vaak in ook gelovigen te verleiden tot het omarmen van pseudo-liefde als compensatie voor echte liefde.

De auteur beschrijft op briljante wijze wat de gevolgen zijn van het verstrikt raken in seksuele verslaving, in seksuele perversiteiten. Niet alleen ons lichaam wordt bezoedeld maar ook onze geest, onze hele identiteit. Gelukkig is er hoop, is er herstel. Dit opzienbarende boek geeft hiertoe duidelijke bijbelse richtlijnen.

God Zelf is de Schepper en Bedenker van seksualiteit. Binnen het huwelijk, binnen bijbelse grenzen, kunnen we voluit genieten van deze prachtige gave van God.

Studiereeks Vrijheid en Waarheid



Eenzijdig boek over wat niet mag

Gods waarheid over seks van Jill Southern wil duidelijkheid verschaffen over Gods normen ten aanzien van seksualiteit. In dit kader gaat het boek uitgebreid in op seks buiten het huwelijk, seksuele verslavingen en perversiteiten. Voor de auteur is duidelijk dat deze seksuele zonden ertoe leiden dat er ‘ongeoorloofde zielse banden' ontstaan, die alleen door God zelf verbroken kunnen worden. Deze gebondenheid geeft satan gelegenheid om een vloek te leggen op degene die deze band is aangegaan en kunnen demonen diens leven binnenkomen. Gebed om bevrijding van demonische geesten en genezing leidt tot herstel. Seksuele zonden van voorouders kunnen leiden tot seksuele zonden in hun nageslacht. Ook hiervoor moet specifiek gebeden worden.

 

Het boek heeft mij niet aangesproken. Door seksuele zonden te verbinden met vloeken van satan en het toelaten van demonen gaat de auteur ver en wordt een hoge druk gelegd op seksualiteit. Nog los van of je het met de auteur eens bent, zijn niet alle argumenten overtuigend. Daarnaast is de waarheid zoals opgenomen in dit boek vooral een eenzijdige, negatief getoonzette waarheid, vooral gericht op wat misgaat en wat niet mag.Het boek blijft ten aanzien van seksualiteit zoals God haar bedoeld heeft, steken bij dat dit binnen het huwelijk dient plaats te vinden en wijdt hier verreweg de minste woorden aan.

 

Paulina van Dam

December 2011

ISBN / EAN : 9789077412336
Auteur : Jill Southern
Uitgever : Christelijke Boekencentrale 't Gulden Boek
Aantal beoordelingen: 0 Gemiddelde beoordeling:

Deel uw mening met anderen en geef door wat u van dit boek vindt!

Beoordeling *

Uw emailadres zal niet openbaar worden gemaakt.

Nog geen reviews.

Van bestelling tot levering: snel, makkelijk en vertrouwd

© 2011 - 2024 Kameel.nl (onderdeel Van A tot Zending B.V.)